Book review: The secret

I dag tenkte jeg å starte en ny kategori her på bloggen. Jeg har skrevet om diverse bøker tidligere og, men det er noen blogger siden. Dermed tenkte jeg at i dag skal jeg starte opp en bok kategori hvor dere kan lese om diverse bøker jeg har lest og hva jeg syntes om dem. Jeg liker hvertfall å få tips fra andre og lese hva andre syntes om diverse bøker, så håper dette er litt interessant for dere også. Og jeg skal innrømme at denne kateorien har jeg skullet starte siden i sommer, så langt kom det. Bedre sent enn aldri, men da vil det si at dere får veldig sommerlige bilder. Håper det går fint!
Denne gangen skal jeg snakke om boken The Secret. Denne boken hørte jeg om første gang i en video på youtube, og etter at jeg la merke til den har jeg hørt flere andre personer, som jeg anser som suksessfulle, snakke om denne boken. Det er en veldig annerledes bok for min del da jeg er mer glad i romaner, krim og spenning, og jeg leser ikke mye bøker som dette.

Jeg var veldig usikker på om jeg skulle skrive om denne boken i det hele tatt, litt fordi jeg ikke helt hvordan jeg skal forklare boken uten at det er lett å misforstå, men som dere kanskje skjønner har jeg nå bestemt meg for å hvertfall prøve.

Veldig mye i denne boken kan virke litt i overkant overtroisk noen ganger, hvertfall for min egen smak, men likevell føler jeg at jeg fikk utrolig mye ut av å lese denne boken. Den handler mye om hvordan vi som personer tenker og hvordan det vi tenker gjør at vi trekker til oss akkurat det, uansett om det er positivt eller negativt. Tenker man mye negative tanker, kommer gjerne flere negative tanker og hendelser. Men hvis man klarer å holde seg selv positiv og lede an med positive tanker så vil positive ting skje. Jeg er klar over at det høres overtroisk ut, men tenk på det. Jo mer positiv du er, jo mer glede får du av livet, og jo mer føler du går bra i livet. Hvis man bare fokuserer på det negative så ser man ikke annet enn det negative.

Så det jeg prøver å forklare er at denne boken kan hjelpe deg veldig med å sette lys på hvordan tankegang du har i livet, og hvordan du evt kan forbedre den for at du skal kanskje få nyte livet og i bestefall føle deg mer suksessfull. Mange kjente personer har lest og anbefaler denne boken, og det var også mye av grunnen til at jeg ville lese den selv. Den hjalp meg veldig, og nå som jeg sitter å skriver dette innlegget så føler jeg den hjelper meg igjen, men det er mye fordi jeg nå blir påmint det jeg leste i sommer.

I og med at dette er en bok som er såpass vanskelig å forklare tenker jeg heller at jeg kommer til å svare hva enn dere har av spørsmål i kommentarfeltet. Men jeg kan kanskje svare på et spørmål dere har allerede; Hvordan hjalp denne meg? Denne hjalp meg med å innse at jeg hadde en alt for negativ innstilling til meg selv og hva jeg kunne klare. Den hjalp meg å innse at min innstilling ødela så mange muligheter at jeg kjente jeg nesten ble frustrert av tanken. Men samtidig så var det veldig godt og endelig innse at det var min feil, og hadde jeg hatt en annen innstilling og tankegang kunne det faktisk vært helt annerledes! Den fikk opp øynene mine, og jeg kunne faktisk ikke vært mer takknemlig for akkurat det.

Og det er også derfor jeg ville prøve å skrive om denne boken, for å åpne andre sine øyne for den og for at andre også skal lese den. Mye “tull” også i den for min del, men det er ikke å komme bortifra at denne hjalp meg.

Så jeg håper du hvertfall ble litt nysgjerrig, og om du lurer på noe er det bare å spørre i kommentarfeltet!

Del

Legg igjen en kommentar